Oferta: ćwiczenia biegowe, blog o bieganiu, bieganie a jedzenie, bieganie, buty do biegania, przepisy na sałatki, fit przepisy, dietetyczne przepisy, zdrowe jedzenie, dieta, sport, aktywnosc, zdrowie, zdrowe odżywianie, zdrowa żywność, zdrowe śniadanie, dieta bezglutenowa, dieta lekkostrawna, odchudzanie, omlet, omlet na słodko, omlet przepis, jak zrobić omlet

Szybka sałatka z brokuła

Szybka sałatka z brokuła

Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam
Jeśli nie masz za dużo czasu , a chciałabyś/ chciałbyś  zaskoczyć swoich domowników czymś innym w lodówce i przemycić trochę warzyw zaproponuje Ci sałatkę z brokuła.

Za co ją lubię? 🙂
Za to, że każdy w każdej chwili może po nią sięgnąć , za to że mogę przemycić cenne witaminy z warzyw no i za smak 😉

Pod przepisem znajdziecie informację jakie cenne witaminy znajdziecie w sałatce 😉

Produkty:
– 1 główka brokuła
– 1 puszka groszku
– 500 gram pieczarek
– 5 jajek
– majonez/jogurt grecki
– pieprz, sól

Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam
Przygotowanie:
Gotujemy jajka na twardo, w między czasie obieramy pieczarki i kroimy na ćwiartki, lekko podsmażamy i dusimy dolewając wodę. Nalewamy do garnka lekko posoloną wodę. Wstawiamy aby się zagotowała ,wrzucamy do wrzącej wody na 2-3 min różyczki brokuła. Odlewamy wodę. Wrzynamy do miski , następnie odsadzony groszek, pieczarki , pokrojone w kosteczkę jajka. Dodajemy łyżkę majonezu, łyżkę jogurtu greckiego , sól, pieprz)
Wkładamy do lodówki aby się przegryzła 😉

Brokuły: wykazują właściwości antynowotworowe dzięki zwartości sulforafanu – silnego przeciwutleniacza, który blokuje powstawanie nowotworowych mutacji DNA
Groszek: posiada witaminy z grupy B, w tym cenną niacynę (witaminę B3), która odpowiada za neutralizowanie wolnych rodników, a tym samym obniżeniu poziomu złego cholesterolu we krwi – chroni tym samym przed miażdżycą i chorobami serca.
Pieczarki: Zawierają wartościowe białko, są źródłem błonnika pokarmowego (najwięcej jest go w pieczarkach białych) i dobrze przyswajalnych tłuszczów. Ponadto wraz z nimi dostarczamy organizmowi potasu, selenu, miedzi i jodu oraz witaminy A,E, z grupy B oraz D (zwłaszcza pieczarki brązowe).

Dodaj komentarz