Oferta: ćwiczenia biegowe, blog o bieganiu, bieganie a jedzenie, bieganie, buty do biegania, przepisy na sałatki, fit przepisy, dietetyczne przepisy, zdrowe jedzenie, dieta, sport, aktywnosc, zdrowie, zdrowe odżywianie, zdrowa żywność, zdrowe śniadanie, dieta bezglutenowa, dieta lekkostrawna, odchudzanie, omlet, omlet na słodko, omlet przepis, jak zrobić omlet

Wiosenne przesilenie – spadek nastroju i chęci do treningów

Wiosenne przesilenie – spadek nastroju i chęci do treningów.

Zima powoli się kończy …. gdy przechodzimy z czasu zimowego na letni często czujemy się tak jakby ktoś nas wyrwał z głębokiego snu. Głowa nam opada, czujemy się wciąż zmęczeni , brakuje nam energii  i najbardziej mamy ochotę zaszyć się pod kołdrę.

Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam

Czasem zastanawiam się w ogóle po co nam to przestawianie czasów? ;P…. to tak strasznie psuje cykl organizmu …
Przesilenie wiosenne staje się dla wielu niezłą wymówką od treningów.
Plus ta nieprzewidywalna pogoda na pewno bieganiu nie sprzyja, ale są pewne zasady, które mogą nam pomóc przezwyciężyć ten nieszczęsny moment 🙂

1.Drzemka

Ciągła senność to nie fanaberia, ale sygnał od Matki Natury, że pora odpocząć. Im więcej śpisz, tym więcej Twój organizm produkuje komórek odpornościowych – według niektórych badań nawet o 50% więcej, gdy śpisz 8 godzin, a nie 6.

2.Skróć dystans

Czasem tak nam się nie chce, że znajdziemy tysiąc powodów aby tego treningu nie zrobić 😉
Moja rada jest taka żeby po prostu wyjść 🙂 i zobaczyć co będzie 🙂
30-75-minutowa, umiarkowana aktywność fizyczna zwiększy zdolność Twojego organizmu do zwalczania zarazków. Wyczerpujący wysiłek zadziała odwrotnie. Poza tym nie ma lepszego środka bez recepty na poprawę nastroju niż dawka ruchu i nie będziesz mieć wyrzutów sumienia że nic nie zrobiłeś 😉

3.Pij więcej, jedz lepiej.

Czasem do poprawy nastroju wystarczy pić więcej wody. Boli Cię głowa? Pij. Poczułeś lekki głód ? Wypij szklankę wody 🙂
Zmień dietę na bardziej lekkostrawną i poczuj po paru dniach różnicę 😉

4.Regeneruj się.

Jęśli czujesz się przemęczony i wiesz, że to nie zwykłe lenistwo teraz chociaż trochę zwolnij obroty. Forsowanie organizmu przez odbieranie mu odpoczynku osłabia reakcje odpornościowe.
Nastrój podpowie Ci, czy nie zrobić sobie dnia wolnego – zaufaj mu 🙂

5. Nie startuj.

Jeżeli odczuwasz wieczne zmęczenie, założę się, że Twoja motywacja do bicia rekordów nie jest na najwyższym poziomie 😉 Lepiej odłóż wyjazdy na zawody na bardziej sprzyjający czas 😉

Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam

Na treningu powinniśmy się trochę „upodlić” 😉 ale generalnie bieganie powinno Nam sprawiać przyjemność 🙂 Bez braku chęci do biegania i nagminnym zmęczeniu za dużego progresu nie zrobimy 😉

Czy Wy też odczuwacie wiosenne przesilenie? jak sobie z nim radzicie? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

źródło:ttps://www.runners-world.pl

Dodaj komentarz