Oferta: ćwiczenia biegowe, blog o bieganiu, bieganie a jedzenie, bieganie, buty do biegania, przepisy na sałatki, fit przepisy, dietetyczne przepisy, zdrowe jedzenie, dieta, sport, aktywnosc, zdrowie, zdrowe odżywianie, zdrowa żywność, zdrowe śniadanie, dieta bezglutenowa, dieta lekkostrawna, odchudzanie, omlet, omlet na słodko, omlet przepis, jak zrobić omlet

Pudding Chia

 

Chia – czyli szałwia hiszpańska – zawierają spore ilości wapnia (63 proc.), błonnika pokarmowego, kwasów omega-3 i omega-6, witaminy A, boru (sprzyjającemu mocnym kościom) a dzięki wysokiej zawartości antyoksydantów spowalniają efekty starzenia, obniżają poziom trójglicerydów i szkodliwego cholesterolu, a także wspomagają walkę z cukrzycą i poprawiają perystaltykę jelit.

Chia fajnie pochłania płyny i podwaja swoją objętość, dlatego świetnie nadaje się do tworzenia puddingu
Starajmy się używać gęstych produktów takich jak: Jogurt grecki, serki homogenizowane ,śmietana czy mleczko kokosowe 🙂

Liczy się proporcja, jeśli za bardzo rozwodnimy płyn nie będzie efektu puddingu tylko jogurtu 😉

Przepis:

– 1 łyżeczka nasion chia
– 3 łyżki mleczka kokosowego ( gęsta część – można połączyć mleczko ze śmietaną np.18 😉 )
– coś do posłodzenia – np. 1 łyżeczka cukru kokosowego
– odrobina cynamonu

*owoce -u mnie kiwi i porzeczki

kiwi kroimy w cienkie plasterki ,układamy w szklance. łyżeczkę chia mieszamy z mleczkiem ,cukrem,cynamonem (można dodać odrobinę wody) mieszamy wszystko razem i przelewamy do szklaneczki z kiwi i wkładamy do lodówki na parę godzin, następnie dodajemy łyżkę jogurtu na wierzch i dodajemy dodatki( owoce, płatki migdałów , czekoladę itp)

 

Opublikowany w Food

Dodaj komentarz