Oferta: ćwiczenia biegowe, blog o bieganiu, bieganie a jedzenie, bieganie, buty do biegania, przepisy na sałatki, fit przepisy, dietetyczne przepisy, zdrowe jedzenie, dieta, sport, aktywnosc, zdrowie, zdrowe odżywianie, zdrowa żywność, zdrowe śniadanie, dieta bezglutenowa, dieta lekkostrawna, odchudzanie, omlet, omlet na słodko, omlet przepis, jak zrobić omlet

Chce zacząć biegać – co powinieneś wiedzieć o bieganiu?

Chce zacząć biegać – co powinieneś wiedzieć o bieganiu?

Każdy biegać może czasem lepiej czasem trochę gorzej 😉
Jak zapewne zauważyłeś jest „BUM” na bieganie, każdy chce biegać i chwalić się z każdego przebiegniętego kilometra 😉

Cieszy mnie, że ludzie są coraz bardziej aktywni, a bieganie to świetny sposób na lepsze samopoczucie, lepszą sylwetkę i samorozwój.
Możesz nawet nawiązać nowe relacje np. z innymi biegaczami 🙂 Wystarczy tylko wygodna para butów i chęć poruszania się 🙂

Biegam już dobrych parę lat i wiem, że bieganie to nie takie ” hop siup” jak początkującym biegaczom może się wydawać 😉

Chce Ci uświadomić parę rzeczy o bieganiu których możesz się nie spodziewać lub nawet o nich nie pomyśleć 🙂

Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam

 

1. Bieganie wymaga cierpliwości !

Jest to bardzo ważny aspekt o którym większość amatorów zapomina.
W przypadku większości biegaczy potrzeba wielu lat ciężkiej pracy, aby szybciej stać się bardziej wydajnym.
Musisz zbudować bazę tlenową, wdrażać się spokojnie. Szybsze efekty osiągną Ci amatorzy którzy w życiu byli bardziej aktywni 😉 ale nie przejmuj się jeśli przez ostatnie lata Twoja aktywność była bardzo kiepska… Tobie też się uda, tylko wymaga to czasu 🙂

Zapewne twoje pierwsze wyjście „na bieganie” skończyło się frustracją, nerwami czy bólem w klatce 😉 ?
To norma i nie przejmuj się 😉

Co mogę Ci zaproponować? :

Zacznij od marszo-biegów !
Pamiętaj najpierw rozgrzewka 🙂 ona uchroni Cie przed zbyt dużymi zakwasami , naciągnięciami czy kontuzjami. Porób parę skrętów, krążenia rąk , wymachy nóg , lekkie podskoki.
Zacznij od 1 minuty truchtu 1 minuty marszu powtórz to 2-razy (3x1min trucht i 2x1min marsz), następnie przejdź się 5 minut i powtórz to jeszcze raz.

Oczywiście to jest tylko moja propozycja dla osób które naprawdę dopiero rozpoczynają 🙂

2. Biegaj z innymi

Bieganie ze znajomym, w grupie sprawi, że będziesz silniejszym biegaczem. Bieganie z grupą zmotywuje Cie do ruszenia z domu i wyjścia na trening. Natomiast na treningu nie jeden raz wyjdziesz ze swojej swojej strefy komfortu 😉
Jest tylko jedno, ale ! Powinniście być na podobnym poziomie biegowym , nie usiłuj za wszelką cenę biegać tak jak twoi znajomi którzy mają dużo dłuższy staż treningowy

Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam

3. Bieganie jest trudne.

Bieganie nie jest łatwe. To jest właściwie ciężka praca. Ale gdy już zaczniesz, stanie się to łatwiejsze. Na początku myśl o przebiegnięciu 1 kilometra wydawała się niemożliwa ale zobaczysz, że jeśli będziesz wytrwały i uparty twoja forma naprawdę szybko się polepszy 🙂

Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam

4. Bieganie nie jest tanim sportem.

Kiedy zaczynasz biegać, myślisz, że potrzebujesz tylko butów, spodenek, bluzek i biustonosza sportowego (dla pań). Chociaż to prawda, w pewnym momencie będziesz chciał czegoś więcej. Zegarek GPS, więcej butów, więcej koszulek książki o bieganiu , fizjoterapeuta , startowe i wiele wiele innych 😉 . Jednym zdaniem : Bieganie nie jest tanie 😉

5. Twój układ trawienny się zmieni 🙂

Gdy zaczniesz wprowadzać więcej kilometrów , biegi ciągłe staną się normą zaczniesz zauważać , że twoje jelita i układ trawienny jest inny niż zawsze… bardziej wrażliwi, jelita mocniej pracują iitp Nie ma w tym nic dziwnego, po prostu polepszasz perastykę jelit i krew się lepiej pompuje 🙂

6 Bieganie to sport mentalny

Oczywiście musisz ćwiczyć swoje mięśnie, aby być coraz silniejszym i sprawniejszym, ale trening mózgu jest równie ważny. Ja od siebie powiem że większość zawodów na których mi bardzo zależało przegrałam przez słaby umysł…. stres, myśli że nie wyjdzie, strach przed bólem to wszystko spowodowało, że poległam. Budowanie wytrzymałości psychicznej jest zawsze pracą w toku 🙂


Bieganie to coś więcej…nie wiem dlaczego tak jest ale w pewnym momencie bieganie ze sposobu na „pozostanie w formie”, zaczęło być częścią mnie…
Bez tego czuję się jakaś pusta ,a każdy trening/ tydzień który mi umknął powoduje u mnie żal i niespełnienie….  Sam zobaczysz ,że po pewnym czasie bieganie wejdzie Ci w nawyk i będziesz szukać okazji żeby potrenować 🙂 

Tym tekstem chciałam Ci trochę przekazać że bieganie to nie tylko bieganie 🙂

Dodaj komentarz