Oferta: ćwiczenia biegowe, blog o bieganiu, bieganie a jedzenie, bieganie, buty do biegania, przepisy na sałatki, fit przepisy, dietetyczne przepisy, zdrowe jedzenie, dieta, sport, aktywnosc, zdrowie, zdrowe odżywianie, zdrowa żywność, zdrowe śniadanie, dieta bezglutenowa, dieta lekkostrawna, odchudzanie, omlet, omlet na słodko, omlet przepis, jak zrobić omlet

Zupa krem brokułowa

Zupa krem brokułowa

To łatwa, lekko strawna i stosunkowo szybka do przygotowaniu zupa.

Swoim pięknym zielonym kolorem świetnie rozpoczyna wiosnę 🙂 no i bardzo ładnie prezentuje się na stole. Na pewno na obiedzie z rodzinką zrobi wrażenie 😉

Jest zupą uniwersalną, może być podawana na gorąco lub jako chłodnik.
Może być fit przystawką z dodatkiem prażonych pestek dyni czy migdałów lub jako syty obiad z kaszą i mięskiem 🙂

Brokuły są bardzo zdrowe – ich spożywanie jest bardzo korzystne dla zdrowia.

Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam

Mają właściwości przeciwnowotworowe, poprawiają wzrok, korzystnie wpływają na stan przewodu pokarmowego, mają działanie przeciwzapalne.
Pomagają w leczeniu anemii, dostarczają witamin i są po prostu smaczne 😉 Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam

Co jeszcze w sobie zawierają? 😉

1) witaminy A i K, które pomagają wchłaniać przez organizm witaminę D.

2) karotenoidy, takie jak luteina i zeaksantyna, które poprawiają wzrok

3) potas – pomaga obniżeniu zbyt wysokiego ciśnienia krwi, sprzyja udrożnieniu naczyń krwionośnych, zapobiega skurczom

4) błonnik – w ilości 2,6 g na porcję, dzięki czemu 100 g brokułów zawiera jedynie 34 kalorie;

 

Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam
Składniki:

– 2 cebule
– 3 marchewki
– 500 g różyczek brokuła
– 3-4 ziemniaki
– 1-1,5 litra bulionu warzywnego
– oliwa
– sól, pieprz
– śmietana, szczypta słodkiej papryki, ew. płatki migdałowe, groszek ptysiowy, grzanki

Gotujemy warzywa: brokuły osobno, resztę towarzystwa osobno. Róże brokułów wkładamy do gotującej się lekko osłodzonej wody (słodka woda pomaga zachować ładny zielony kolor). Kiedy warzywa zmiękną na jakieś 5 minut przed końcem, dodajemy sól (warzywa, które są za szybko solone dłużej się gotują).

Następnie ugotowane warzywa i brokuły wkładamy do jednego garnka zalewamy 0,5 l bulionu z kurczaka i miksujemy (lub do wywaru z gotowanych warzyw dorzucamy po prostu brokuły i miksujemy. Warto zrobić wywar na kościach lub skrzydełkach z kurczaka).

Dodajemy wyciśnięty ząbek czosnku, pieprz i sól do smaku.

Zupę możemy podać ze śmietaną /prażonymi płatkami migdałowymi lub dyni 🙂 Smacznego 🙂

Dodaj komentarz