Oferta: ćwiczenia biegowe, blog o bieganiu, bieganie a jedzenie, bieganie, buty do biegania, przepisy na sałatki, fit przepisy, dietetyczne przepisy, zdrowe jedzenie, dieta, sport, aktywnosc, zdrowie, zdrowe odżywianie, zdrowa żywność, zdrowe śniadanie, dieta bezglutenowa, dieta lekkostrawna, odchudzanie, omlet, omlet na słodko, omlet przepis, jak zrobić omlet

Jak zrobić omleta?

Jak zrobić omleta?

 

Każdy kto mnie zna wie, że uwielbiam omlety 😀 Jem je praktycznie codziennie (sprawdź TU ) …. i najlepsze, nie nudzą mi się 🙂

Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam

Można je zrobić na słodko czy na wytrawnie. Dodasz różnych składników i masz innego omleta 😀 Ja preferuje przed treningiem omlet na słodko natomiast gdy wiem, że trening jest wieczorem serwuje sobie na wytrawnie z warzywkami i mięskiem 🙂

Lubię również wrzucić do omleta pokrojonego banana ^^ jest wtedy pysznie podsmażony 😀

Zrobienie fajnego omleta to wcale nie taka prosta sprawa, a zwłaszcza gdy chcemy go zrobić bezglutenowego 🙂 Mąka bezglutenowa ładnie nam skleja omleta i go podnosi, ale dla chcącego nic trudnego 😉

 

Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam

Podam Wam kilka propozycji na zrobienie „fit” omleta
Oczywiście składniki możemy lekko modyfikować 😉

1. Wersja podstawowa z mąką pszenną 370kcal / 440kcal

Zrobienie omleta z mąką pszenną to dość prosta sprawa bo zazwyczaj się udaje 😉
Nie bój się mąki pszennej jeśli nie cierpisz na celiake! Ja jestem zwolennikiem „ograniczania” 😉
Dla smaku zazwyczaj dodaje odżywki białkowej (na rynku jest tyle fajnych smaków, które urozmaicą nam omleta)

– 2 łyżki mąki pszennej (ok. 90kcal)
– 1 łyżka odżywki białkowej (ok. 40 kcal)
– 3 jajka (ok. 240 kcal)
– pól szklanki wody lub mleka 2% (0 kcal/70kcal)
= 370

Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam

Najpierw suche składniki , później jajka i na końcu dolewamy wody 🙂 Staramy się smażyć na wolnym ogniu 😉

2. Wersja „mieszana” 385/455

– 1 łyżka mąki pszennej/owsianej ( ok.45 kcal)
– 1 łyżka mąki bezglutenowej (ryżowa,kokosowa, jaglana itp) (ok .60 kcal)
– 1 łyżka odżywki białkowej
– 3 jajka (240 kcal)
– mleko/woda

Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam

3. Wersja bezglutenowa ok 380/450

– 2 łyżki mąki bezglutenowej ( jaglana, ryżowa, kukurydziana) ok.100kcal
– 1 łyzka odżywki białkowej lub budyniu
– 3 jajka
– woda/mleko
* mąka kokosowa też jest bezglutenowa ale niestety jest bardzo ciężka w użyciu dlatego zawsze powinno używać się jej z czymś 🙂

2 myśli na temat “Jak zrobić omleta?

Dodaj komentarz