Oferta: ćwiczenia biegowe, blog o bieganiu, bieganie a jedzenie, bieganie, buty do biegania, przepisy na sałatki, fit przepisy, dietetyczne przepisy, zdrowe jedzenie, dieta, sport, aktywnosc, zdrowie, zdrowe odżywianie, zdrowa żywność, zdrowe śniadanie, dieta bezglutenowa, dieta lekkostrawna, odchudzanie, omlet, omlet na słodko, omlet przepis, jak zrobić omlet

Jaglano- kokosowe kuleczki mocy :)

Jaglano- kokosowe kuleczki mocy

Czasem nie mamy zbyt dużo czasu na wymyślne zdrowe przekąski..które dadzą Nam energii, a co najważniejsze nie obciążą żołądka przed treningiem 😉 a jak wiadomo nie ma nic gorszego jak ciężki żołądek ….
Dlatego chciałabym Wam zaproponować ekspresowe Jaglano- kokosowe kuleczki mocy , które są bardzo łatwe w wykonaniu, tanie, mogą długo poleżeć w lodówce, a smakiem przypomną Nam wszystkim znane Raffaello i Ferrero

Składniki:
– 200 gram kaszy jaglanej ( przepłukanej*)
– 60 gram wiórków kokosowych
– słodzik ( miód/ksylitol/słodzik) *wedle uznania
– mleko ( fajnie użyć mleka sojowego waniliowego) , (można pół na pół z wodą)
– aromat waniliowy/śmietankowy

Wykonanie: 

Kaszę płuczemy żeby pozbyć się goryczki , następnie gotujemy na mleku ze słodzikiem i aromatem  tak aby wyszła bardzo gęsta papka , następnie dodajemy wiórki kokosowe  i czekamy aby ostygła , wkładamy na godzinę do lodówki , jak masa będzie już chłodna lepimy kuleczki  i obtaczamy  w wiórkach lub kakao , można również dodać orzeszka do środka 🙂 

 

Coś o kaszy jaglanej 😉

Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam

Kasza jaglana z uwagi na dość niewielką (w porównaniu na przykład do kaszy gryczanej) zawartość błonnika jest produktem lekkostrawnym, zawiera stosunkowo niewiele skrobi oraz dużo łatwo przyswajalnego białka.

Zawarta w niej skrobia, węglowodany złożone są trawione powoli, stopniowo uwalniając swoją energię. Zapobiega to gwałtownym skokom poziomu cukru we krwi i daje poczucie sytości na długie godziny.

W swym składzie ma również cenną dla organizmu krzemionkę, która m.in. wzmacnia włosy, paznokcie oraz uelastycznia naczynia krwionośne przyczyniając się do prawidłowej pracy układu krwionośnego.

Posiada również witaminy z grupy B, E, oraz lecytynę, niezbędny składnik każdej komórki naszego ciała oraz główny składnik mózgu i tkanki nerwowej.

Swoje żółte zabarwienie zawdzięcza zawartości karotenu (prowitamina A, która jest również w marchwi). Karoten sprzyja regeneracji układu pokarmowego, jest bowiem w dużej mierze odpowiedzialny za regenerację uszkodzonej śluzówki.

Kasza jaglana dobrze znosi przechowywanie i bardzo szybko się ją przyrządza. Już po 15 minutach możesz mieć pełen garnek gorącej, aromatycznej kaszy jaglanej.

Kasza jaglana na podniesienie odporności organizmu

 Dzięki bogactwu makro i mikroelementów kasza jaglana poprawia funkcjonowanie układu odpornościowego – silny układ immunologiczny sprawnie radzi sobie z wirusami i patogenami chorobowymi, zapobiegając infekcjom i neutralizując ogniska chorób we wczesnym stadium ich powstawania.

Zgodnie z medycyną chińską, kasza jaglana może mieć (zależy jak się ją przygotuje) działanie osuszające i ocieplające. Dzięki swoim właściwościom antywirusowym oraz antygrzybicznym jest naturalnym antybiotykiem w walce z przeziębieniem i zapaleniem zatok. Polecana jest przy chorobach przewodu pokarmowego, żołądka, wątroby, trzustki, jelit i nerek.

 

 

 

 

źródło:https://www.wiecejnizzdroweodzywianie.pl

Dodaj komentarz