Oferta: ćwiczenia biegowe, blog o bieganiu, bieganie a jedzenie, bieganie, buty do biegania, przepisy na sałatki, fit przepisy, dietetyczne przepisy, zdrowe jedzenie, dieta, sport, aktywnosc, zdrowie, zdrowe odżywianie, zdrowa żywność, zdrowe śniadanie, dieta bezglutenowa, dieta lekkostrawna, odchudzanie, omlet, omlet na słodko, omlet przepis, jak zrobić omlet

Ćwiczenia dla biegaczy dla wzmocnienia nóg

Ćwiczenia dla biegaczy

Chciałabym Ci przedstawić dwa fajne ćwiczenia dla biegaczy, które możesz wprowadzić do swojego planu treningowego 😉 Będę starała się cyklicznie pokazywać inne ciekawe ćwiczenia, które mogą Ci pomóc w polepszaniu wyników. 

Biegacz rzadko wchodzi na siłownie ale jak już wejdzie to niech nie naśladuje typowych „koksów” 😉
Nie „zamulajmy” się ćwiczeniami na masę. Przecież wcale nam o to nie chodzi 😉 chyba że biegamy rekreacyjnie tylko dla utrzymania wytrzymałości tlenowej i na wynikach biegowych nam za bardzo nie zależy 😉 

 Im silniejsze nogi, tym lepsze efekty na biegowych trasach, ale silne nogi to nie znaczy, że „ciężkie”. Tak jak sprinter ma silne , muskularne uda tak u biegacza długodystansowego to nie przejdzie ;p Dla „długasa” ważniejsze jest wykonywanie ćwiczeń z mniejszym obciążeniem ale większą ilością powtórzeń .

W Tym ćwiczeniu biegowym wzmocnimy uda zwłaszcza mięsień dwugłowy i pupę 😉 Przez to ,że rytmicznie zmieniamy nogi , ćwiczenie staje się dynamiczne.

Ćwiczenie wykonujemy w wypadzie ,przeskakując staramy się aby stopy ułożone były płasko, plecy wyprostowane , głowa patrzy na wprost.

Starajmy się nie wyskakiwać zbyt do góry 🙂

powtórz około 10 razy na nogę (w sumie 20) , wykonując dwie serie

Moja rada: Jeśli pierwszy raz robisz to ćwiczenie najpierw zrób parę powtórzeń bez niczego, naucz się poprawnego ruchu , a dopiero później łap za ciężary 😉 

 ps. Sorki za jakość obiecuje że będzie w przyszłości lepsza 🙂

Drugie ćwiczenie to ćwiczenie z gumami , jest to tak zwany skip A.

Gumę przymocujmy do drabinek(mocno żeby nam później nie strzeliła ;P )
Drugi koniec gumy umieszczamy na bioderkach ( tak jak na filmiku), guma musi być naprężona ale nie na 100% , tak aby czuć opór ale żeby nam boleśnie się nie wbijała w biodra. Staramy się lekko pochylić i zaczynamy mocno skipować tak przez około 20-30 sekund . Ręce normalnie pracują tak jak biegu. Gdy już będziemy kończyć staramy się przesuwać delikatnie do tyłu żeby po prostu nas nie wyrzuciło do tyłu 🙂

Jeśli podobają Ci się tego typu filmiki daj znać 🙂
Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam źródło: tumblr

3. Ćwiczenie to „wejście na skrzynie”

Jeśli wcześniej nie wykonywałeś tego typu ćwiczenia radzę wykonać je najpierw bez gryfa.
Tutaj nie można się chwiać i przechylać. Postawa powinna być prosta 🙂

Robiąc wymach pamiętaj o palcach w górę 😉

 

2 myśli na temat “Ćwiczenia dla biegaczy dla wzmocnienia nóg

Dodaj komentarz