Oferta: ćwiczenia biegowe, blog o bieganiu, bieganie a jedzenie, bieganie, buty do biegania, przepisy na sałatki, fit przepisy, dietetyczne przepisy, zdrowe jedzenie, dieta, sport, aktywnosc, zdrowie, zdrowe odżywianie, zdrowa żywność, zdrowe śniadanie, dieta bezglutenowa, dieta lekkostrawna, odchudzanie, omlet, omlet na słodko, omlet przepis, jak zrobić omlet

Błędy biegaczy – jak nie biegać?

Błędy biegaczy – jak nie biegać?

Najwięcej błędów popełniają amatorzy co chyba nie musi nikogo dziwić 😉 Przecież najwięcej błędów popełniają ludzie którzy się dopiero czegoś uczą , ale spokojnie biegacze na zaawansowanym poziomie też je popełniają 😉

 Warto zwrócić uwagę na te błędy,żeby po prostu się ich ustrzec lub zmniejszyć ich występowanie 😉 . Oto krótka lista często popełnianych błędów:

  1. Zbyt intensywny początek treningu

Ten problem dotyczy nie tylko amatorów. Przydarza się nawet osobom trenującym latami. Czasami mamy naprawdę dobry dzień ,aż chce się biec , nogi same niosą. Robimy rozgrzewkę jak szaleni, a później? a później nie mamy siły na trening czy zawody….   początek musi być spokojny. Po pierwsze aby dobrze rozgrzać mięśnie, po drugie aby nie zakwasić się już na samym początku 🙂

  1. Brak rozgrzewki lub kiepska rozgrzewka

To także problem nie tylko amatorów. Wielu zaawansowanych biegaczy głośno przyznaje się do jej bagatelizowania. Ryzyko kontuzji rośnie bardzo mocno, a sam fakt, że akurat nam się ona nie przydarzyła, nie uprawnia nas do mówienia, że rozgrzewka ważna nie jest. Warto również wychłodzić organizm po biegu. Po zakończeniu treningu potruchtajmy jeszcze chwilę, rozciągnijmy się. Jedyny moment bez rozgrzewki moim zdaniem jest usprawiedliwiony wtedy kiedy robimy lekkie rozbiegania 🙂

  1. Bieg po obfitym posiłku

Zależnie od tego co zjemy oraz od naszych indywidualnych predyspozycji, czas po którym można przystąpić do treningu będzie inny. Zwykle jednak to od 1-2 godzin po posiłku. Bieganie z pełnym brzuchem może być nie tylko nieprzyjemne w skutkach, ale nawet niebezpieczne. Najczęściej mogą nas spotkać dolegliwości żołądkowe i jelitowe, które będą utrzymywały się jeszcze długi czas po treningu. Sam trening często również będzie ZMARNOWANY.. Ile to ja razy musiałam przerwać trening albo całkiem go zmienić bo źle zjadłam …. . Podobnie sprawa ma się również z płynami. Tych także nie powinniśmy przyjmować w nadmiarze bezpośrednio przed treningiem. 

  1. Obciążenie

Bieg musi być naturalny. Nie powinniśmy mieć w rękach niczego zbędnego, a już na pewno nie 1,5 litrowej butelki wody! Nawet bieganie z telefonem w ręku wymuszać będzie na nas nienaturalny dla naszego ciała ruch i praktykowane długo, może przyczynić się do sporych problemów zdrowotnych. Zadbaj o odpowiednie kieszenie (np. na smartfon), pas na biodra lub plecak biegowy na dłuższe wybiegania. 

Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam

  1. Te same trasy, ta sama sceneria, ten sam wysiłek

Dopada nuda? Czujesz, że treningi nie przynoszą efektu? Jeżeli zawsze biegniesz tym samym tempem, a w tym samym miejscu swojej trasy masz taki sam podbieg, nie licz na to, że coś się zmieni. Odśwież trasy, zmień kierunek i tempo biegu. Odkryj nowe. To pobudzi zarówno ciało jak i umysł, sprawiając że radość z biegania i efektywność treningu będą na lepszym poziomie.

  1. Nieposkromiona ambicja

Codzienny trening na dużej intensywności, to raczej prosta droga do kontuzji, aniżeli osiągania swoich życiówek. Odpoczynek i regeneracja są równie ważne, co sam trening. Podobnie sprawa ma się z planowaniem startów. Jeżeli kilka miesięcy wcześniej nie biegałeś w ogóle, a teraz biegasz 100km miesięcznie nie oznacza to jeszcze, że na pewno powinieneś zapisywać się na maraton, a tym bardziej nie na 3 pod rząd. Dróg na skróty nie ma, formę należy budować powoli i systematycznie.

Ambicję warto trzymać na wodzy. Świadczy ona o nas bardzo dobrze, ale jeżeli nie będziemy potrafili jej pohamować, przeciążymy swój organizm. Umiejętność zbalansowania ambicji i zdrowego rozsądku jest ważna zarówno w sporcie amatorskim, jak i zawodowym.

  1. Brak wody w upalne dni

To tylko 10 kilometrów. Rzeczywiście tak czujemy dyszkę, gdy trenuje się dłuższy czas. Jednak nie usypiajmy swojej czujności. 10 km w upale jest olbrzymim wysiłkiem dla każdego organizmu. Zadbaj o nawodnienie latem. Butelkę można schować w większą kieszeń, do pasa biegowego, a nawet zostawić na zaprzyjaźnionym drzewie (polecam ten ostatni sposób). Pamiętaj też o schłodzeniu!

Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam

  1. Nie samym bieganiem człowiek żyje

8 godzin pracy w biurze, brak rozgrzewki i zerwanie się na trening. To niestety dość popularna historia wśród biegaczy. Daj swojemu organizmowi szansę na inny ruch. Długie spacery, rower, basen, fitness i ćwiczenia aerobowe, rozciąganie. Dosłownie każda aktywność fizyczna dobrze uzupełni trening biegowy i pozwoli popracować w odmienny sposób Twojemu organizmowi. Różnicować warto również trening biegowy. Warto wprowadzić do niego elementy zabawy.

To z pewnością tylko wierzchołek góry lodowej błędów, które biegacze często popełniają. Jakie błędy Wy obserwujecie u innych?

A może sami jakieś popełniliście lub robicie to dalej?

źródło:

Jedna myśl na temat “Błędy biegaczy – jak nie biegać?

Dodaj komentarz