Oferta: ćwiczenia biegowe, blog o bieganiu, bieganie a jedzenie, bieganie, buty do biegania, przepisy na sałatki, fit przepisy, dietetyczne przepisy, zdrowe jedzenie, dieta, sport, aktywnosc, zdrowie, zdrowe odżywianie, zdrowa żywność, zdrowe śniadanie, dieta bezglutenowa, dieta lekkostrawna, odchudzanie, omlet, omlet na słodko, omlet przepis, jak zrobić omlet

Bieganie na czczo – można czy nie?

Bieganie na czczo – można czy nie?

Wielu biegaczy zadaje sobie to pytanie, które wzbudza sporo emocji, a sam trening na tzw. głodniaka koncentruje wokół zarówno zagorzałych zwolenników
jak i przeciwników. I kogo słuchać? Najlepiej własnego organizmu 😉

Lubie biegać na czczo, ponieważ dzięki temu można zaoszczędzić mnóstwo czasu. Wstajesz ubierasz się , łyk wody czy kawy i lecisz 😉
Ale musi być to trening dosyć lajtowy to znaczy rozbieganie , bieg z narastającą prędkością czy parę podbiegów. Kiedy mam mocniejszy trening :tempo , mocne bc2, czy szybkość muszę mieć energię i siłę 🙂 wtedy po jedzeniu muszę odczekać z jakies 2.5/3h godziny wtedy już wszystko ładnie się ułoży 🙂

Czasem nie udaje mi się zrobić zaplanowanego biegania na czczo bo najzwyczajniej w świecie czuje się głodna. Wtedy wiem że taki trening będzie bez sensu bo będę bez energii i będę ciągle myśleć o jedzeniu….. czemu czasem tak mam? bo za pewne za mało zjadłam na kolacje albo źle się zregenerowałam 🙂

Blog z pasją. Blog będzie odpowiedzią na różne pytanie które nurtują mnie, może i Was jako biegacza lub po prostu osoby aktywne fizycznie. Moje porady, teksty napisane są z doświadczenia jakie zebrałam

A jak na bieganie na czczo patrzą dietetycy i inni profesjonaliści? :

"Trening o pustym żołądku powoduje wykorzystanie tkanki tłuszczowej jako głównego źródła energii dla pracujących mięśni.
 Dzieje się tak ponieważ po długim, nocnym poście poziom insuliny jest niski, natomiast glukagonu wysoki. 
Taki rozkład poziomów hormonów sprzyja utlenianiu tłuszczy magazynowanych przez organizm, czyli utracie tkanki tłuszczowej.
 Co ciekawe istnieją badania, które pokazują że trening wykonywany na czczo powoduje, 
że znacznie efektywniej przyswajamy składniki odżywcze wraz z posiłkami po treningowymi, 
o jest zjawiskiem bardzo korzystnym ze względu na skuteczniejszą regenerację organizmu, 
a lepsza regeneracja dziś to skuteczniejszy trening jutro."
"Na to pytanie nie da się nigdy jednoznacznie odpowiedzieć, nie znając indywidualnych uwarunkowań i celów sportowca.
 O ile umięśniony sprinter nie odniesie żadnych korzyści z biegu z pustym żołądkiem, tak długodystansowiec może dzięki temu poprawiać wyniki. 
W podobnej opozycji stoi chudzielec próbujący zyskać mięśnie i osiłek z tłuszczem wokół talii. Dla biegających rekreacyjnie i zrzucających kilogramy,
 wygodniejszym może być znalezienie czasu na trening przed niż po pracy" 
Biegając na pusty żołądek, kiedy mamy uszczuplone zasoby glikogenu, nasz organizm uczy się rozsądniej z niego korzystać. 
W większym stopniu sięga po zapasy tłuszczu. W dodatku jest w stanie więcej zmagazynować tej energii w mięśniach. 
Więc jeżeli waszym celem jest maraton albo ultra, takie treningi jak najbardziej mogą mieć sens.

Jeśli już zdecydujesz się na trening na czczo:

1. Trenuj na niskiej bądź umiarkowanej intensywności, zrezygnuj z treningów na wysokich obrotach,
2. Daj swojemu organizmowi 30 minut na rozbudzenie się,
3. Wypij szklankę wody. Organizm z rana jest odwodniony po całonocnym poście, dlatego wlewając w siebie odrobinę płynu,
na pewno sobie nie zaszkodzisz, a Twój organizm będzie Ci wdzięczny. (Podkreślę, że woda nie wpływa na wykorzystanie tłuszczów i węglowodanów.
Nie musisz się zatem obawiać, że woda zmniejszy efektywność spalania tkanki tłuszczowej.)

Warto wiedzieć, że różnice w ilości spalanych kwasów tłuszczowych podczas biegania na czczo i po delikatnym posiłku są nieznaczne…
Jeśli zależy Ci na zgubieniu zbędnych kilogramów, prędzej czy później osiągniesz ten efekt trenując regularnie (na marginesie dodam,
że już regularne jedzenie posiłków o stałej porze to nierzadko 1-2 kg mniej w perspektywie miesiąca). Wskazówka wagi będzie sama systematycznie spadać,
jeśli Ty będziesz systematycznie trenować. W połączeniu z dobrze zbilansowaną dietą gwarantuję sukces.
I obejdzie się bez cudownych tabletek, spalaczy tłuszczu i katowania się z rana treningiem z pustym żołądkiem.

 

 

 

 

 

źródło

3 myśli na temat “Bieganie na czczo – można czy nie?

Dodaj komentarz